czwartek, 3 lipca 2014

WAKACJE!

Proszę Państwa SESJA ZDANA! :)

Udało się, już po wszystkim. Przeżyłam pierwszy rok! Jestem z siebie dumna. Wiem, że zawsze warto walczyć choćby nie wiem co!
Brak poprawek na wrzesień ;)
Trochę o egzaminach:
Anatomia była mega prosta, yyy. znaczy prosta do zdania, bo pytania się powtórzyły ;D Także posiedziałam dwa dni nad testami i udało się ;) Jeśli chodzi o pytania to były głupie, nerwówka to jakiś koszmar, nawet mając pytania nie mogłam zapamiętać które nerwy jakie mają włókna ;> Chyba tylko dwie osoby nie zdały, z tego co mi wiadomo ;)
Praktyczny z Histologii to nic strasznego, cała wielka otoczka wokół tego egzaminu jest bardzo przesadzona, a teorie na temat humoru egzaminującego w zależności od dnia są śmieszne. Słyszałam, że w pierwszy dzień to miało być oblewanie na maksa, że mało osób zda i w ogóle to się wydziera i jest niemiły... Jak się skończyło 2 osoby nie zdały na 2,5 grupy ;)) Nie rozumiem też paniki niektórych osób i chodzenia na korepetycje ze szkiełek.. Ja w pierwszym semestrze w ogóle nie uważałam na tych zajęciach z mikroskopami, w zeszycie miałam wielką pustkę, albo takie rysunki, że chyba po wypiciu dwóch butelek wina zrobiłabym ładniejsze.. To wszystko oczywiście za sprawą pory i dnia w którym mieliśmy histoo, mianowicie piątek 18 ;)) W drugim semestrze trochę bardziej się starałam, robiłam zdjęcia szkiełek, opisywałam i rysowałam, przed egzaminem uzupełniłam zeszyt, pooglądałam zdjęcia, które miałam na dysku i starczyło. zdanie egzaminu praktycznego jest warunkiem dopuszczenia do teorii.
Teoria z Histo to koszmar, zdałam fuksem, bo obniżyli próg ;> Nie zdało ponad 40 osób ze 100 które były dopuszczone , także nieźle. Pytania z wykładów to science-fiction (mało science, dużo fiction jak to powiedziała na wykładzie pani Dr) nie wiedziałam o co pytają, dlatego strzelałam, były same z embriologii, która jest jednym wielkim misz maszem <3 Pytan z wykładów było 20/100
Jeżeli ktoś uważnie i dużo razy czytał skrypty, potrafił zapamiętać mniej ważne szczegóły to reszta pytań była pestką ;p Pytań z zeba było sporo, tak jak się spodziewaliśmy ;) I termin poprawkowy jest ustny a II znowu w formie testu. Ale słyszałam od starszych, że na końcu wszystkich przepuszczają, także bez paniki ;)
Wreszcie super trudny angielski ;) Czasu było 60 minut, to był egzamin otwarty. Typowe zadania typu parafrazy, wordformation, wstawianie słówek i krotki test ABC ;) Jeżeli ktoś znał słówka i przerobił parafrazy i Wordformation które babeczki rozdawały w ramach przygotowania do egzaminu to ten egzamin to pikuś ;)


To tyle o egzaminach, moje materiały z których się uczyłam do nich i zdjęcia na szkiełka z histo będą wkrótce na moim chomiku ;)
Mogę cieszyć się Waka... znaczy Praktykami ;p
Ale o tym napisze w wolnej chwili ;)
Buziaki

______________________________________________
"Nie ma takiej sytuacji, z której nie dałoby się wyjść "

35 komentarzy:

  1. Gdyby nie to, że widzę, że studiujesz w Kato, myślałabym, że jesteśmy na tym samym uniwerku, u nas anatka też mocno giełdowa :D
    Histo też wyglądało u nas podobnie, na szczęście w 1 semestrze, milion pytań z embrio i jedna wielka strzelanka, pewna byłam może ze 3 odpowiedzi, na szczęście udało się i poszła w 1 terminie xD
    Gratuluję i życzę powodzenia i miłych praktyk :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak z ciekawości - jak wyglądają praktyki po pierwszym roku?
    Pozdrowienia od studentki wety :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak wyglądają wakacje studenta stomatologii? :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy możesz podać dane do chomika?

    Miłych wkacji!

    OdpowiedzUsuń
  5. W przyszłym roku piszę maturę i też chciałabym się dostać na stomatologię. Mam do Ciebie kilka pytań, czy w wakacje przed maturą dużo się uczyłaś(miej więcej po ile godzin) albo czy w ogóle. Ile czasu poświęcałaś nauce w roku szkolnym i z jakich materiałów? Pozdrawiam i czekam na odpowiedź, życzę miłego wypoczynku podczas wakacji ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dużo sie uczylam w klasie maturalnej, szczególnie chemii, biologie raczej odpuszczalam, tylko na lekcjach powtarzalam i przed sama matura z miesiąc. Chemia z witowskiego i pazdro i matury, biolka przede wszystkim matury podstawa i rozszerzenie i zbiory omegi :)) trzymam kciuki

      Usuń
  6. Gratuję zdanej sesji :D
    Mam do Ciebie parę pytań bo sama w tym roku planuję studiować stomatologię. Mogłabyś podać jakiś kontakt do siebie - mail ?
    Pozdrawiam Buka :)

    OdpowiedzUsuń
  7. W jakie książki, podręczniki najlepiej się zaopatrzyć ? Tez wybieram się na stome w Zabrzu i zastanawiam się co trzeba kupić na początek. Z góry dziękuję za odpowiedz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba nie oplaca sie kupowac książek na pierwszy rok. Chyba ze atlas do anatomii z polskim nazewnictwem Np czerwony netter. A reszte dostaniesz w bibliotece. Jeśli chcesz moge ci podać tytuly :)

      Usuń
  8. Hej :) w tym roku wybieram się na stomatologię do Zabrza ;) Chciałabym z Tobą porozmawiać prywatnie :) Mogłabyś podać do siebie mail ?Mam wiele pytań , oczywiście jakbyś znalazła czas żeby na nie odpowiedzieć :) Pozdrawiam i życzę dalszych sukcesów !;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Gratulacje! Też sesję mam za sobą w I terminie. Cieszę się jak dziecko :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Czy mogłabyś napisać co było Ci potrzebne na 1 rok studiów lekarsko-dentystycznych? Chodzi mi o to czy na 1 rok trzeba mieć obuwie medyczne, fartuch itp? Z jakich książek korzystałaś ucząc się do egzaminów? Pozdrawiam, M.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba mies bialy fartuch medyczny, najlepiej dwa na zmianę :)) obuwie bnie koniecznie, nam na drugimsemestrze na meterialoznawstwo kazali sie zaopatrzyć w krosky. Do biofizy uczylam sie z książek, pilawki jaroszyk i kedzia, do anatomi z banku pytan, do histo ze skryptów a do reszty praktycznie sie nie uczylam. Z bioli z tabelek parazytow do chemii przegladalam.slrypt. :) powodzenia :))

      Usuń
  11. też wybieram się na stomę do zabrza :D wskakujcie na grupę na fejsie i piszcie informacje!! czy jakoś się dogadaćw sprawie mieszkań... podaję maila: kater11@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  12. Czy mogłabyś napisać co było Ci potrzebne na 1 rok studiów lekarsko-dentystycznych? Jakie książki były Ci potrzebne ? zostawiam maila:karolinarachelkluczewska@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Udanego wypoczynku - trzeba się zregenerować przed nowym rokiem akademickim. W końcu stomatologia to nie przelewki, a wie o tym chyba każdy student Akademii Medycznej :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Witaj,
    czytając Twój blog gdzieś przewinęła mi się informacja, że jesteś z Będzina.
    Mogłabyś w wolnym czasie dać trochę wskazówek co do I roku stomatologii sąsiadowi z miasta ;) ? Dzięki z góry. Mój mail: marugrab@gmail.com
    Czekam z niecierpliwością na kontakt od Ciebie.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  16. Hej :) jesli to prawda ze jestes z Będzina tak jak pisze ktos w poprzednim komentarzu prosze napisz do mnie. Tez jestem z Będzina i wybieram sie w tym roku na stome zabrza. Chcialabym cie troszke wypytac o studia. Kurdys.paulina@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Hej :) Podejrzewam, że masz już dosyć osób pytających o wszelkie detale uczelni w Zabrzu, ale jeśli byś znalazła chwilę czasu, to czy mogłabyś odpowiedzieć na kilka moich pytań? :) P.S. Ja też jestem z Będzina :P kasia3kati@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  18. juliett9@poczta.pl
    Hej :) bylabym wdzieczna za info czy mieszkanie na budowalnej jest w miare blisko uczelni. Szukam strony ala jakdojade ale nigdzie zabrza nie mogę znalezc i nie wiem jak z komunikacją miejską....;/

    OdpowiedzUsuń
  19. Gratulujemy i życzymy kolejnych sukcesów na studiach.

    OdpowiedzUsuń
  20. Czy można się z Toba w jakiś sposób skontaktować i zadać pare pytan? Pozdrawiam :) Ola

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja również zaliczyłam wszystko w pierwszym terminie i to na całkiem niezłe oceny, ale łatwo nie było :) gratuluję tym, którym również się poszczęściło i życzę powodzenia wszystkim, których jeszcze czekają poprawki. Jeśli przeżyjemy studia, przeżyjemy wszystko :D

    OdpowiedzUsuń
  22. A już się nie mogę doczekać wakacji !:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Sam jakiś czas temu skończyłem somatologię i tak samo cieszyłem się ze zdanej sesji. Teraz pracuję jako dentysta w warszawie i planuję specjalizację z ortodoncji. Niestety miejsc jest mało, a chętnych jak zwykle dużo.

    OdpowiedzUsuń
  24. Medycyna i stomatologia to naprawdę trudne kierunki. Ja za to interesuję się badaniami klinicznymi. Najbardziej interesuje mnie pozyskiwanie leków z czystego CBD. Nawet w leczeniu nadciśnienia otrzymywane są obiecujące wyniki.

    OdpowiedzUsuń
  25. Marzę o karierze stomatologa, ale matura dopiero przede mną. Myślę, że to ciężki, ale jednocześnie piękny zawód, który niesie ogromną pomoc pacjentom.

    OdpowiedzUsuń
  26. Gratuluje zdania! Dla mnie ten okres też jest niesamowity jeszcze z jednego powodu bo byłem pierwszy raz u ortodonty w Poznaniu. Niedługo założę aparat!

    OdpowiedzUsuń
  27. Na tym blogu naprawdę jest bardzo dużo ciekawych artykułów. Na pewno na ten blog będę często wracał.

    OdpowiedzUsuń